luni, martie 23, 2009

Ciocolata, ciocolata, ciocolata si iarasi Ciocolata - TORT DIN SPUMA DE CIOCOLATA - pentru sufletzelul meu!!!


La sotiorul meu i-a fost ziua de nastere saptamana trecuta, asa ca l-am serbat un pic in weekend; prieteni, familie, copii si pofticiosi (cam toti ne includem in aceasta categorie), nimic deosebit, inafara de tortul meu (umila de mine;) ).
Si pentru ca am ajuns la tort (in sfarsit) sa va spun cum a inceput totul. De ziua lui i-am propus sa-si aleaga tortul din mai multe retete, majoritatea fiind torturi de ciocolata, dar acesta nu era printre ele. Spre dezamagirea mea DD le-a respins pe toate, zicand ca vrea un tort de nuci si nu de ciocolata. Asa ca am mai cautat, si am cautat, de data asta impreuna, si am dat de acesta: un tort cu nuci si cu (MULTA) ciocolata. A fost "dragoste la prima vedere" din partea lui, iar eu eram fff fericita ca fac un tort de ciocolata.
Desi la inceput ma gandeam sa nu postez inca reteta, iata de ce aveti nevoie:
Pentru blat:
  • 120 g de migdale si/sau nuci macinate in ce proportie doriti (eu am pus jumi-juma)
  • 200 g zahar pudra impartit in 120 g si 80 g
  • 40 g cacao
  • 8 albusuri
  • 2 g de sare
Pentru mousse de ciocolata alba:
  • 125 ml de smantana lichida dulce
  • 250g ciocolata alba (Primola)
  • 2g gelatina
  • 300 ml frisca lichida neindulcita

Pentru mousse de ciocolata cu lapte:

  • 125 ml frisca lichida dulce
  • 160 gr ciocolata cu lapte (Primola)
  • 2 g gelatina
  • 100 grame frisca lichida neindulcita
Pentru mousse de ciocolata amaruie:
  • 125 ml de frisca lichida dulce
  • 200 g ciocolata amaruie (Primola)
  • 110 ml frisca lichida neindulcita
  • esenta de rom


Blatul: Amesteca nucile cu 120 g zahar pudra si cacao. Albusurile se bat spuma cu 80 g de zahar si sarea. Se toarna amestecul de nuci si se amesteca usor ca sa nu se lase compozitia. Se rastoarna intr-o forma detasabila (eu am facut in tava cu diam. de 24 cm) si se da la cuptorul preincalzit la 200 C pentru 15 minute. Se lasa la racit. Cand se raceste blatul se micsoreza, dar nu va speriati , e mai interesant asa.

Mousse-ul (Spuma): La toate se face la fel (cu exceptia ultimei in care nu se pune gelatina ci esenta): Se bate frisca neindulcita bine, gelatina se pune la inmuiat. Frisca dulce se incalzeste, se adauga ciocolata bucati si se amesteca cu o lingura pana se topeste. Cand amestecul este caldut se adauga cu ajutorul telului gelatina (esenta in ultima) si frisca neindulcita batuta.

Asamblarea: Puneti in tava detasabila blatul racit. Peste el turnati prima data spuma de ciocolata alba. Lasati-o sa se intareasca cam 3 ore in frigider, sau o ora in frigider si inca una in congelator. Odata intarita, turnati peste spuma de ciocolata cu lapte. Inca o data tine-ti tortul in congelator sa se intareasca. Dupa ce s-a intarit se toarna si compozitia cu ciocolata amaruie. Atentie!! aceasta e mai grea (nu are gelatina) asa ca o dati direct la congelator si o tineti acolo pana cand il serviti.
Puteti sa-l serviti asa cum e inghetat si e ca si un tort de inghetata, sau (asa cum am facut eu) il scoateti din congelator si in puneti in frigider cu aprox. o ora inainte de a-l servi. Se taie cu un cutit ud si curatat dupa fiecare felie taiata.

A FOST O MINUNATIE DE TORT. Pot sa-l declar MY MASTERPIECE. Din pacate pozele nu sunt de calitatea care as dori-o, dar va asigur ca a fost bestial.

3 comentarii: