duminică, februarie 15, 2009

Multa, multa ciocolata - Chec cu ciocolata



























Sotiorul meu mi-a lansat in weekend o provocare: sa-i fac o prajitura simpla, fara crema dar cu multa ciocolata.
Asa ca iata ce am nascocit (sunt mandra de asta): un chec simplu dar numai cu ciocolata (si nuci)
Aveti nevoie de :


  • 6 oua
  • 1 cana de zahar (am pus zahar brun)
  • 1 cana de faina cernuta
  • 1 lingurita de praf de copt
  • 100 g de ulei (eu am folosit unt topit)
  • 35- 40 g de cacao (am pus mai mult)
  • esenta de vanilie (sau orice alt fel)
  • ciocolata zdrobita (am folosit 1,5 tablete Primola amaruie)
  • nuci samburi (optional)

Se separa ouale, albusurile se bat cu mixerul spuma tare, dupa care se adauga zaharul si se bate pana amestecul luceste. Separat se bat un pic galbenusurile si se adauga peste albusuri si se mai bat 2-3 min. Peste amestec se pune vanilia, praful de copt, cacao si untul (ulei) in fir subtire.

Din acest moment nu se mai foloseste mixerul. Faina se incorporeaza cu o lingura. Dupa ce s-a incorporat faina se adauga ciocolata si nucile. Se pune intr-o tava dinainte unsa cu unt si tapetata cu ...cacao (tinem la culoare,nu?) sau faina.

Se coace cam o ora la foc mediu (170 C). Dupa ce au trecut 50 de min ce incearca cu o scobitoare in mijlocul checului, daca scobitoarea iese curata e gata, dar daca nu se mai lasa inca 10 min si se verifica din nou.

Cand e gata se mai lasa cateva minute la racit in tava, dupa care pe un grilaj se lasa sa se raceasca total.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu