marți, mai 26, 2009

Panettone



Panettone e cozonacul traditional italian de Craciun si Pasti.
Acum cand am gasit pe internet aceasta reteta de facut in masina de paine, nu am putut refuza tentatiei de a o incerca chiar daca sunt la dieta ;))
Mie imi aduce aminte de zilele petrecute acasa la parinti, cand dimineata, scuturam punga de la panettone ca sa se lipeasca bine zaharul praf de el. Il mancam la micul dejun cu lapte sau cafea si uneori era gustarea de la miezul noptii cand ma strecuram cu Mia, sora mea, in bucatarie.



Iata de ce aveti nevoie:

  • 180 ml lapte caldut
  • 55 g unt moale
  • 2 oua
  • 8 ml (1 lingura) extract de vanilie
  • 50 g zahar
  • 450 g faina (eu am pus speciala de cozonac)
  • 1/2 lingurita de sare
  • 8 g drojdie uscata
  • 80-90 g fructe uscate: coaja de portocala, coaja de lamaie, stafide in ce proportie doriti

Separat mai aveti nevoie de:

  • un ou
  • 3 linguri lapte
  • zahar praf pentru pudrat la sfarsit


Puneti toate ingredientele, mai putin fructele uscate, in cuva masinii de paine, in ordinea data de producator, de obicei ingredientele lichide, apoi cele solide si la sfarsit drojdia. Selectati functia de coloratie a crustei Medium sau Light, si functia de paine alba/normal. Puneti inainte cu 5-10 minute de terminarea ciclului de framantat, sau cand e "bip-ul" de fructe si alune, fructele uscate. Cand e gata mai lasati-l in cuva inca 10 min, dupa care scoateti-l si lasati-l sa se raceasca complet.


Eu nu l-am lasat la copt in masina. Dupa ce am pus toate ingredientele in cuva am programat masina doar la ciclul de framantare.

Cand s-a terminat am pus aluatul intr-o tava unsa cu unt si l-am mai lasat 20 de min la dospit pana s-a incalzit cuptorul la 180 C. Am uns partea superioara cu amestecul de ou si lapte. Am pus tava nu chiar pe raftul din mijloc, ci mai jos, ca sa nu se arda deasupra cozonacul. L-am lasat cam 30-40 min la copt, dupa care l-am mai lasat sa se odihneasca un pic in tava inainte de al scoate sa se raceasca de tot.

Cand nu chiar racit se pudreaza cu zaharul praf.

Eu am folosit o tava ondulata- asa e mai apropiat de cel pe care il mancam candva...


E minunat langa o cana cu cappuccino dimineata la micul-dejun, sau seara, inainte de culcare, cu o cana de lapte cald.

9 comentarii:

  1. Arata super! Esti ft priceputa Jasmine!Am facut si eu niste retete clasice pt masina de facut paine, printre care si panetone.Dar niciodata nu am incercat sa fac numai aluatul in masina si apoi sa coc eu in forme speciale in cuptorul clasic.Te felicit si pentru celelalte retete pt masina de facut paine, le-am studiat pe toate si le-am recomandat si prietenelor mele.Cand fac si eu ceva de pe blogul tau te anunt.Te pup.
    Ruxi

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult pentru laude. Sper ce retetele mele sa va fie de folos tie si prietenelor tale.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna,
    te rog trimite-mi un mail deoarece vreau sa iti propun ceva.
    Mersic,
    Adrian

    office@gatesteinteligent.ro

    RăspundețiȘtergere
  4. Iubito, cum adica 50 ml? zahar?

    RăspundețiȘtergere
  5. Vreau sa fac si eu musai acest panettone minunat, abia am achizitionat o masina de paine:) Te rog insa spune mi pentru ce cantitate este reteta sa stiu sa programez, 750g? 1000g? sau peste? Merci

    RăspundețiȘtergere
  6. Masina mea veche de paine avea capacitatea de 750g.
    Pot sa iti recomand sa folosesti faina Boromir si o lingurita de praf de copt (il face mai fraged).

    RăspundețiȘtergere
  7. Asta nu e forma de panettone....e pan de oro.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu, nu e forma clasica de panettone, dar de ce sa mergem pe clasic?
    P.S.: Dar nu e nici forma de "pan de oro" ci mai degraba de PANDORO, nu crezi?

    RăspundețiȘtergere