sâmbătă, septembrie 19, 2009

Lapte de migdale



Ideea de lapte de migdale o aveam de mult in cap, dar abia acum l-am facut.

E foarte sanatos, are mai putine calorii decat laptele degresat (25 calorii/100ml), nu are colesterol, e bun pentru cei alergici la lactoza, sau care tin post negru. Eu am ajuns sa-l ador, pe cereale, in tarte, sau la cafea cu un praf de nucsoara, scortisoara si frisca.

Se poate face din migdale crude decojite sau nu, dar si din cele prajite.

E foarte usor de facut. Iata de ce aveti nevoie:

  • o cana de migdale
  • 2 cani de apa plata sau de izvor, pus apa pt inmuiat
  • un borcan/ vas etans
  • un blender
  • tifon sau un saculet de stors branza

Se pun migdalele in borcan, se toarna apa peste, pana ce apa trece peste cu 2 degete. Se lasa asa la temperatura camerei cam 8- 12 ore.


Se strecoara migdalele, se pun in blender, se adauga 2 cani de apa plata si se mixeza. Incercati sa folositi un blender puternic. In acest fel nu veti mixa mult, laptele nu se va incalzi si toate elementele nutritive vor ramane in bautura (daca se folosesc migdale crude).



Continutul blenderului se rastarna in tifonul pregatit pentru stoarcere (impaturat in cel putin 16 straturi).


Amestecul se strecoara si apoi se stoarce, strangand cu mana intai in partea de jos si apoi sus.
Miezul de migdale ramas trebuie sa fie doar umed. Acesta se poate usca pe o foaie de hartie de copt. Se foloseste pe cereale dimineata (micul meu dejun), sau la biscuiti.
Laptele rezultat se poate pastra in frigider cam 3-4 zile intr-un recipient etans.


Gustul se poate imbunatatii cu miere, zahar brun, smochine sau curmale. Cele doua din urma se mixeaza cu blenderul impreuna cu laptele.





7 comentarii:

  1. Foarte bun, intr-adevar. :)
    Desi eu recunosc ca nu ma prea indur sa "stric" migdalele pe lapte sau faina de migdale, ci le consum asa cum sunt (intregi, crude, pe post de gustare).

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Jasmine! Acum te-am descoperit si am ramas placut surprinsa sa vad un alt blog la fel de roz si dulce precum a fost al meu :) Eu chiar ieri mi l-am reimprospatat :) dar era exact ca al tau, si chiar nu te vazusem pana acum.
    Te voi mai vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine te-am gasit Roz_bonbon! Si mie imi place blogul tau. Am imcercat sa-ti pun un coment pe blog dar nu am reusit.
    Te mai astept pe aici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, intr-adevar se vede cam slab, insa casuta de comentarii se gaseste exact sub postare. Voi mai cauta sa pot sa optimizez cumva acea parte. Mersi de remarca!
    Si eu te mai astept! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Alta metoda de a stoace continutul nu exista ? Nu-mi place ideea de a folosi tifon, de a-l spala-usca-folosi din nou si tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  6. dragonfly dragonfly: eu nu il refolosesc, din acelasi motiv. La farmacii il gasesti la 2-3 lei si nu merita refolosit.

    RăspundețiȘtergere