marți, august 18, 2009

Tea party si cupcakes cu "eau de fleurs d'oranger"


In acest weekend mi-am facut timp si m-am jucat cu fetitele mele. Am facut o petrecere de ceai. Am stat pe terasa, am baut ceai din cescute cat degetul si am povestit de "copiii" nostri (papusile) care sunt din ce in ce mai neascultatori.

Dar cum nici o petrecere de ceai nu e petrecere fara macar o prajiturica, am fost rugata sa le fac ceva "dulce". Si dulce a fost, cu apa de flori de portocale pe care mi-am adus-o din Tunisia, si pe care abia am asteptat sa o folosesc. Fetitele mele au fost incantate si pe a doua zi nu a mai ramas nici o prajiturica, cu ajutotul taticului, bineinteles.


Ingrediente:
  • 113 g unt nesarat, la temperatura camerei
  • 130 g zahar tos
  • 3 oua mari
  • 1 lingurita de extract de vanilie
  • 1 1/2 lingura de apa de flori de portocale (optional)
  • 195 g faina
  • 1 1/2 lingurita de praf de copt
  • 1/4 lingurita de sare
  • 60 ml lapte
  • bombonele ornamentale (optional)

Frecati, cu mixerul, untul cu zaharul pana devine moale si pufos. Adaugati ouale, unul cate unul, amestecand bine dupa fiecare adaugare. Mai adaugati si extractul de vanilie si apa de flori de portocale.
Intr-un bol separat amestecati faina, sarea si praful de copt.

Cu mixerul pe viteza mica, adaugati alternativ amestecul de faina si laptele in compozitie, in trei ture, incepand si terminand cu faina.


Puneti amestecul obtinut in formele de briose si presarati peste bombonelele. Daca formele sunt din metal atunci ungeti-le cu ulei/unt si tapetati-le cu faina din inainte.
Dati-le la cuptorul preincalzit cam. 15 min, pana se fac aurii, si testarul introdus iese curat, la temp. de 180 C sau nivelul 4 la coptorul cu gaz. Formele mele sunt mici si au nevoie de mai putin timp de coacere. Cu cat forma e mai mare cu atat si timpul de coacere creste.


Prajiturelele sunt perfecte pentru micul dejun cu o cafea, sau ca si gustare intre mesele copiilor.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu