luni, martie 30, 2009

Prajiturele cu iaurt- Preferatele copiilor


Reteta acesta am vazut-o la televizor acum doua saptamani, si am incercat-o in aceeasi seara. De atunci e prefetata Sarrei (mezina familiei) si le-am facut de cateva ori. In aceasta dupa-masa am pus aluatul in hartie direct, fara sa le mai pun in forme. Se poate si asa, dar datorita hartiei nu mai au acea forma perfecta, s-au lasat. In ciuda acestui fapt, m-am decis sa le postez tocmai ca sa vedeti si "esecul" unora.
Reteta e foarte usoara si buna, si ar iesi minunat in formele de briose din metal sau chiar silicon.
Iata de ce aveti nevoie pentru 12 prajiturele (eu duplez cantitatile) :
  • o cutie de iaurt de 125 ml (nu aruncati cutia, veti avea nevoie de ia sa masurati restul ingredientelor)
  • 2 cutii de zahar (aceeasi cutie, acelasi nivel ca si al iaurtului)
  • 2 oua
  • coaja razalita de la o lamaie
  • 3 cutii de faina
  • 1,5 l (lingurita) de praf de copt
  • 3/4 din cutie unt topit (sau ulei)
Incalziti cuptorul la 180 C.
Amestecati iaurtul cu zaharul, adaugati ouale si coaja de lamaie. Cerneti faina si praful de copt si adaugati-o incetul cu incetul. La sfarsit adaugati untul si amestecati bine. Aluatul va avea o consistenta mai lichida, asa cum puteti vedea si in poza. Puneti aluatul cu lingura in formele de briose, unse si tapetate cu faina (daca sunt metalice), sau in hartia de briose, asa cum am facut eu azi.
Coacetile aprox. 25 min la 180 C.

Se pot servi asa cum sunt, cu sirop de ciocolata, sau cu sirop de citrice (preferatul meu).

Sirop:

  • suc de la o lamaie sau o portocala
  • o lingura de miere
  • o lingura de zahar

Le puneti intr-o cratita si lasati sa se ingroase siropul amestecant din cand in cand.

Intepati prajitura cu o furculita si turnati pe deasupra siropul, ornati cu coaja rasa de lamaie/portocala.

Iata si hotul !!! ;)))

2 comentarii:

  1. Ma uitam pe blogul tau fara sa caut ceva anume (ador sa "frunzaresc" bloguri de retete) si am dat peste asta :) pe care si eu am vazut-o la TV, demult, doar ca in Spania, si o folosesc mereu de atunci, cu diferenta ca pun doar 1 ou, si ca eu fac chec din ea :) amestec tot, dupa caz si chef, pun prin el bucati de fructe, sau amestec cu nuca macinata, torn in tava de chec si la cuptor :D e cea mai rapida si mai de succes reteta la mine in casa, si nu e doar preferatul copiilor - sotul meu e super incantat sa il aiba la cafelutza :)
    Felicitari pt blog, mi-am salvat citeva retete pt incercat ;)

    RăspundețiȘtergere