marți, august 04, 2009

Tarta cu nectarine sau piersici.


In ultimele saptamani am tot facut acesta tarta, dar niciodata nu am apucat sa o fotografiez. Reteta originala era cu piersici, dar mie nu imi plac piersicile, fac o alergie urata de la puful lor, asa ca le-am inlocuit cu nectarine. E rapida si perfecta pentru zilele acestea toride, mai ales daca ai aluatul gata facut in congelator.

Ingrediente pentru aluat:
  • 175 g faina
  • 113 g unt taiat in cuburi de 2,5 cm
  • 1/2 lingurita de sare
  • 1/2 lingura (7 g) de zahar alb
  • 2-4 linguri (30-60 ml) de apa rece (cu gheata)
  • un robot de bucatarie + cutiul de tocat (food procesor)

Ingrediente pentru umplutura:

  • 700 g nectarine/piersici bine coapte (460 g dupa ce sunt feliate)
  • 30-40 g zahar
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita esenta de vanilie (optional)

Aluatul de tarta e "pate brisse" pe care l-am postat acum cateva zile .
Am lasat aluatul sa se descongeleze in frigider peste noapte. L-am intins cu sucitorul si l-am asezat intr-o tava de tarte, cu diam. de 30 cm, astfel incat sa ramana aluat si pe marginile tavii si sa nu existe rupturi sau gaurele in aluat.


Pentru umplutura am spalat bine nectarinele si le-am taiat felii. Le-am amestecat cu zaharul si sarea si am adaugat esenta de vanilie. Am asezat umplutura pe aluat.


Se da la cuptor 35- 45 minute la 220 C pana cand aluatul devine auriu.
Se serveste calduta, in prima ora de cand a fost scoasa din cuptor.
Se poate servii asa cum e, sau alaturi de un sos de vanilie, sau de o cupa de inghetata de vanilie.


In acesta fotografie puteti observa textura aluatului. Crocant la exterior si moale si pufos la interior.
Pofta buna!!!



Un comentariu: