miercuri, ianuarie 20, 2010

Patrate de Cheesecake cu Branza Quark si Lemon Curd



Stiu, am mai facut si postat un cheesecake, dar acesta e atat de usor, si ca textura si de facut incat nu m-am abtinut sa nu-l postez.
In saptamana in care am gasit reteta aceasta am facut cheesecake de doua ori, ai mea trupa de pofticiosi nu s-au saturat de acesta prajitura.
Reteta am gasit-o tot la Meeta pe blog.




Branza Quark pe care o folosesc e Exquisa cu 0,2% grasime (alta marca nu stiu sa fie in Romania), dar se poate inlocui si cu crema de branza (gen Almette). Cantitatile sunt pentru o tava patrata de 20 cm/20 cm.


Ingrediente:
  • 200 g biscuiti digestivi
  • 500 g branza quark proaspata
  • 60 g unt nesarat, topit
  • 150 g zahar tos
  • 2 oua
  • 2 lamai (necerate daca se poate) - suc si coaja
  • 240 ml (1 cup) Lemon curd- Crema de lamaie


Ungeti tava cu unt peste care puneti hartie de copt. Preincalziti cuptorul la 165 C.

Sfarmati biscuiti fin cu robotul de bucatarie (sau pusi intr-o punga si trecut cu sucitorul peste ei).

Turnati peste untul topit si amestecati. Puneti acest amestec in tava pregatita si presati-i (eu folosesc un capac patrat de la o cutie de metal).

Tot in robotul de bucatarie (sau cu ajutorul unui mixer) amestecati bine branza, zaharul, sucul si coaja de lamaie. Adaugati ouale si amestecati inca 2-3 minute.

Turnati amestecul de branza peste cel de biscuiti.

Coaceti timp de 40- 45 de minute sau pana cand centru e uscat la atingere.

Imediat ce ati scos tava din cuptor turnati peste Lemon curd- crema de lamaie si uniformizati.

Lasati sa se raceasca la temperatuta camerei si apoi in frigider (peste noapte daca e posibil).



Pentru a servi taiati cheesecake-ul in patratele cu un cutit zimtat, dintr-o singura miscare.

Pofta Buna!!





3 comentarii:

  1. mor de pofta ! si eu vreau macar o bucatica, fie-ti mila:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. mor de pofta.arata super iar eu tocmai m-am hotarat sa tin dieta.cred ca am sa fac in week-end pt.pitica mea

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu folosesc Philadelphia crema de branza, mi se pare cea mai buna alegere pentru cheesecake.

    RăspundețiȘtergere