vineri, mai 08, 2009

TARTA CU CAPSUNI SAU CU FRUCTE ASORTATE ?


Azi le-am facut fetelor si sotiorului meu o surpriza: o tarta rapida si usoara. Aveam capsuni si nu mai vroia nimeni sa le manance asa ca am facut rapid o tarta. Sa fi vazut ce fata au facut fiecare cand au vazut tarta in frigider.
Asa am inceput aceasta postare. Dupa 2 zile si inca o tarta, iata ce urmeaza:



Aveti nevoie:
  • aluat foietaj - o foaie (am folosit 7Days)
  • 6 galbenusuri
  • 4oo ml lapte
  • 100 g zahar
  • un varf sare
  • 40 g faina
  • 1 lingura de esenta de vanilie (eu am pus si 2 plicuri de zahar vanilinat bourbon)
  • 70 g frisca batuta
  • capsuni / struguri/ zmeura / kiwi/ banane - sau toate la un loc
  • unt pt uns tava
  • 1 plic gelatina rosie sau transparenta- depinde de fructe

E foarte important sa tineti aluatul in frigider pana in momentul in care il folositi.

Ungeti bine tava de tarta cu unt si apoi puneti-o in frigider pt 10 min. Intindeti aluatul de foietaj cu sucitoarea in asa fel incat sa depaseasca marginile tavii. Puneti aluatul peste tava, aranjati-l in interior. Ca sa intepartati excesul de aluat treceti cu sucitoarea peste marginile tavii (vezi foto).


Mai puneti si tava cu aluatul pentru 30 min in congelator (tava se poate pastra cam o saptamana asa in congelator). Intre timp incalziti cuptorul la 200 C si ungeti o folie de aluminiu cu unt.

Scoateti tava din congelator, intepati aluatul cu o furculita, asezati folia de aluminiu cu untul pe aluat si deasupa puneti fasole/ orez ca sa nu se ridice foietajul. Dati la cuptor 15 min la 200 C.

Daca s-a ridicat totusi aluatul, sau au trecut cele 15 min, scoateti tava din cuptor, indepartati fasolea si aluminiul, apasati aluatul si mai dati inca 10 min la cuptor la 160 C cu ventilatie in ultimele 5 min. Scoateti tava si lasati sa se raceasca.

Crema de patiserie: Bateti celelalte 6 galbenusuri cu zaharul pana la culoarea galben pal. Adaugati treptat faina cernuta. Amestecand cu un tel adaugati si laptele in fir subtire. Puneti pe foc mediu si amestecati continuu pana cand se ingroase. Luati de pe foc si acoperiti suprafata cremei cu o folie de plastic unsa cu unt ca sa nu se formeze o "piele" si lasati-o sa se raceasca.

Cand crema de patiserie e destul de rece, adaugati cu telul frisca batuta, rand pe rand cate o lingura.


Asamblarea: Asezati foietajul pe platoul pe care urmeaza sa fie servit. Puneti crema peste si nivelati. Lasati la rece cat timp taiati fructele.

Taiati fructele rondele sau in jumatati, depinde ce fel de fructe sunt si cum doriti sa arate. Eu am taiat capsuni in trei, strugurii in doua si bananele si kiwi in rondele. Aezati fructele una peste alta in cerc.

Incalziti 200 g apa si turnati gelatina in ea, nu fierbeti fiind ca distrugeti gelatina. Turnati peste fructe doar cat sa stea apropiate, fara sa le acoperiti integral.

Pastrati la rece pana cand serviti.








2 comentarii: