marți, septembrie 29, 2009

Chili con carne


Am fost rugata sa mai pun pe blog si retete de fel principal, care sa ajute oamenii ce mananca "numai chestii cu gust de cantina de spital si aia sectiunea diabetici". Cam asa s-a exprimat prietena mea Smaranda, care acum e in Olanda pentru... nici ea nu stie cat timp.
Asa ca acesta reteta (ffff usoara) e special pentru tine.:))


Ingrediente:
  • 1/2 kg carne tocata de vita, sau amestec de vita si porc
  • 2 cepe rosii
  • 2 linguri de ulei
  • 1 conserva boabe de porumb
  • 1 conserva de boabe de fasole rosie
  • 200- 300 g sos de rosii (gros) - eu folosesc "Sos pasta de tomate Regal"
  • 1 lingurita de chimen macinat
  • 1 lingurita oregano
  • 1-2 lingurile chili iute ( sau mai mult, depinde cat de iute va place)
  • 1 lingurita piper
  • sare dupa gust
  • 1 lingurita de ...cacao - nu e obligatoriu daca vi se pare mai ciudat dar sa stiti ca va schimba gustul in bine.
P.S.: Cantitatile se pot schimba dupa gustul vostru.

Pe langa cele de sus mai aveti nevoie de tortilla, sau de cipsuri Tortilla Chips de la Chio.


Se taie ceapa si se caleste in ulei. Se adauga carnea tocata peste si cu ajutorul unei furculite (de lemn, daca folositi cratita sau tigaie teflonata) se sfarma carnea, ca sa nu se formeze bucati mari. Dupa ce carnea si-a schimbat culoarea, strecurati surplusul de grasime si adaugati condimentele (chimen, piper, sare, oregano, chili).
Adaugati sosul de rosii si lasati sa dea un clocot, cam 10 min.
Puneti si boabele de fasole si cele de porumb, iar la sfarsit adaugati pudra de cacao.
Asezonati cu sare, piper si bineinteles chili, daca mai e nevoie.


Se serveste cu tortila prospata, taiata in patru, peste care eu am aruncat un pic de ulei de masline si am dat-o la cuptor (180 C) pt 5 minute.


Buen provecho! = Poftă bună!




2 comentarii:

  1. Buna Jasmine! Si eu exact asta am facut zilele trecute si ma gandeam sa postez reteta :)Dar o voi face mai incolo.
    Arata foarte bine mancarica ta! Mai ales cu acele tortilla, original mexican :)

    RăspundețiȘtergere
  2. VIncent, blogul meu e de mult adaugat pe petitchef. Am avut chiar 2 deserturi alese pentru meniul zilei.
    Oricum multumesc de oferta.
    Va mai astept!

    RăspundețiȘtergere