joi, martie 19, 2009

Empanada


Empanada poate avea originea în "fatay",o mancare arabeasca, care a fost introdus în Spania în timpul ocupaţiei Peninsulei Iberice de catre arabi. În Spania mancarea e cunoscuta sub numele de empanada galiciană sau pur şi simplu empanada. Este posibil că empanada din America sa aiba originea în Galicia, Spania.
OK, dupa aceasta mica lectie sa va spun ce este empanada. E o pernita coapta in cuptor cu carne, cartofi, ceapa, oua si alte mirodenii. Sotiorul meu si mama mea sunt innebuniti dupa ele. E o reteta la care este un pic de lucru, pe care vi-o recomand sa o incepeti cu o zi inainte de a o servi.
Ingrediente pt aluat:
  • 240 ml apa
  • 175 g unt
  • 390 g faina
  • boia, sare
Pentru umplutura :
  • 330g carne tocata (am facut si cu pui si cu porc)
  • ulei de masline sau unt
  • o ceapa rosie taiata
  • 1/2 ardei gras rosu taiat marunt
  • sare, piper, boia, chimen
  • un cartof fiert in coaja si apoi taiat cubulete mici
  • masline taiate cubulete mici
  • 2-3 cepe verzi taiate mic
  • 1 ou fiert tare si taiat mic
Aluat: se pun pe foc mediu apa si untul pana cand acesta se topeste. In alt vas se amesteca faina, sarea si boiaua si se toarna putin cate putin din lichidul de mai sus. Se amesteca cu varfurile degetelor pana se obtine o pasta umeda la inceput si apoi un aluat umed si uleios. Aluatul se inveleste in folie de plastic si se pune in frigider pentru cel putin 4 ore (eu l-am lasat peste noapte).
Umplutura: intr-o tigaie se pune untul sau uleiul si se calesc ceapa, ardeii, boiaua, piperul, sarea si chimenul pana ceapa se inmoaie. Se adauga carnea si se gateste pana e rumenita. Cand s-a racit se amesteca cu restul ingredientelor.

Din aluat se rup bucati de aluat (cam cat o chifteluta) si se intind (in forma de cerc) cu sucitorul pe o suprafata cu faina. Se pune umplutura in mijloc, se pliaza si se sigileaza bine. Se coc la 200 grade cam 15-20 minute pana sunt rumenite.

P.S.: Merci Anda pentru reteta.

3 comentarii:

  1. livrari la domiciliu nu faceti?

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) nu ? Nu imi da voie familia."Ce e facut acasa sta acasa!" asa a decretat fetita mea cea mare.:))

    RăspundețiȘtergere
  3. P.S.: Am o prietena care te poate ajuta.:)

    RăspundețiȘtergere