marți, februarie 23, 2010

Orez basmati cu sofran


Reteta aceasta am luat-o de pe un site romanesc acum vreo doi ani. De atunci acest orez e un favorit la noi in casa, iar costitele cu kiwi la cuptor numai cu el se mananca.

Ingrediente:
  • 300 g orez basmati
  • 500 ml supa de pui/legume (eu o fac cu un cub Maggi sau Knorr)
  • 100 ml vin alb sec
  • sofran
  • sare/piper (ff putin)

Mai aveti nevoie de un vas termorezistent cu capac, sau in locul capacului folie de aluminiu.



Preincalziti cuptorul la 60 C, nu mai mult pt ca poate crapa vasul.
Se spala orezul si se lasa cam 5- 10 min. in apa rece. Intre timp faceti supa.
Puneti orezul, vinul, supa (care va trece bine peste orez) si sofranul in vasul termorezistent, acoperiti.
Dati la cuptor si ridicati temperatura la 160 C. Intr-o jumatate de ora e gata, cand scade supa.

Pofta buna!!!


P.S.: Reteta de la costite ... mai tarziu :).

3 comentarii:

  1. Si noua ne place mult basmati. Voi incerca si eu cu sofran. Astept si costitele.
    Va urmaresc de mult timp, mersi de vizita. Cu drag, GDC

    RăspundețiȘtergere
  2. unde gasesc sofran? Mai imi trimite cineva din Italia dar f rar. Si noua ne place orezul cu sofran f mult. Daca poti sa-mi dai o informatie iti multumesc1 Iti multumesc si pt grozavele retet pe care le postezi si care m-au scos de multe ori din incurcatura! Multumesc ca existi!

    RăspundețiȘtergere
  3. @anonim:
    1.Ma bucur ca te-am putut ajuta, si cand mai ai nelamuriri nu ezita sa ma intrebi. :)
    2. sofranul pur il gasesti in supermarket-uri in plicuri de "Kotonyi". Cel care l-am folosit (firisoare) eu l-am adus din Tunisia, dar s-ar putea sa-l gasesti si in Plafar sau magasinele naturiste, am mai vazut vara asta si in Bulgaria.

    RăspundețiȘtergere