marți, aprilie 14, 2009

Banana Bread - Paine de Banane II


Stiu ca mai am o reteta de paine cu banane, dar m-am gandit ca nu toata lumea are masina de facut paine, asa ca am sa postez si o reteta pe care o poate face oricine. De fapt aceasta e prima mea reteta de Paine cu Banane pe care am incercat-o. Am primit-o de la buna mea prietena Anda.
Pe langa ca e usor de facut e buna si sanatoasa si cu destul de putine calorii (fata de alte prajituri).

Iata reteta:

  • 4-5 banane aprox. 500g
  • 2 oua
  • 150 g zahar brun
  • 210 g faina cernuta
  • 1 l (lingurita) praf de copt
  • 1 l bicarbonat
  • 1 l scortisoara
  • 1 l extract de vanilie
  • cipsuri de ciocolata/ stafide/ nuci (optional)


Se pregateste o tava de chec: se unge cu unt si se tapeteaza cu faina. Se incalzeste cuptorul la 175-180 C.
Se piseaza bananele in blender/ mixer 2-3 minute (se poate si cu furculita). Se adauga ouale, zaharul si vanilia si se amesteca cu putere cate 4-5 minute dupa ce le adaugati pe fiecare si la sfarsit inca 2-3 minute pana isi dubleaza volumul si e pufos. Se amesteca separat faina, praful de copt, bicarbonatul, scortisoara si se cerne.
Se adauga amestecul de faina peste amestecul de banane si se amesteca doar pana s-a incorporat toata faina. Acum se poate adauga stafidele, ciocolata (de preferat congelate), sau orice fel de nuci.


Se pune in tava si se orneaza cu samburi de nuci si cipsuri de ciocolata. Se da la cuptor pentru 40 de minute sau pana cand testarul iese curat (introdu o scobitoare in prajitura si daca iese curat e gata coapta, daca nu mai lasa 5 min si incearca din nou).
Dupa ce e gata las-o sa se raceasca 5 minute in tava, apoi scoate-o si las-o sa se raceasca pe un gratar (ca sa se ventileze pe toate partile).

Iata si micuta mea hoata !!!
Pofta buna!!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu