miercuri, aprilie 15, 2009

Crepes - Clatite frantuzesti



De o luna mi-am cumparat o carte ff interesanta de retete si tehnici din bucatarie. Asa ca m-am apucat sa fac din ea clatite frantuzesti, la cererea sotiorului si surioarei mele (clientul meu favorit - totul ii place). E o reteta cu multe oua si cu mult unt, dar pur si simpla delicioasa.

Eu le-am mancat goale, fara nimic. E pacat sa strici gustul de ou si unt cu umplutura, oricare ar fi ea (aproape). De ce aproape? Pentru ca o singura umplutura a reusit sa-mi atraga atentia: sos de ciocolata peste care am presarat nuca de cocos, zahar brun si scortisoara. Mda si iata cum apar si amintirile frumoase cu caldura aerului din Egipt, “Da, a Egipt miroase !” a zis D.

Si uite asa ma invaluie un dor de mare, de soare si de caldura. Va intrebati cum am ajuns de la clatite frantuzesti la Egipt… puterea mintii!! Sa trecem la lucruri mai serioase, iata reteta.


Aveti nevoie de:
  • 250 g faina
  • 4 oua
  • 600 ml lapte (impartit in 250 ml si 350 ml)
  • 100 g unt topit
  • 1 ligurita ulei
  • un varf de sare
Se pune faina intr-un vas si se face o gropita in mijlocul ei, in care se pun ouale, 250 ml lapte si sarea. Se amesteca bine cu telul si apoi se toarna treptat restul laptelui, untul topit si uleiul. La sfarsit trebuie sa arate asa de lichida (ca si in foto).
Se lasa sa stea o ora acoperit cu folie alimentara.


Se toarna un polonic de aluat in tigaia incinsa, fara a adauga ulei, si se rumeneste pe ampele parti. Clatitele preparate se pastreaza la cald.



D. le-a mancat cu branza (400 g branza, 2 galbenusuri si 2 linguri de zahar) sau cu gem, surioara nutela si frisca, iar sotiorul cu de toate.



2 comentarii:

  1. Am incercat reteta folosind jumatate din ingrediente, sunt foarte, foarte gustoase si au alta textura fata de banalele clatite, cum spunea cineva intr-un comentariu pe site-ul petitchef.ro. Multumim pentru reteta. Am adaugat in plus, un pic de zahar vanilat si cateva picaturi de esenta de vanilie. Mie din cantitatea redusa la jumatate, mi-au iesit 8 clatite marisoare ( facute in tigaia pt clatite)

    RăspundețiȘtergere