joi, septembrie 23, 2010

HUMMUS cu paine libaneza condimentata

Un alt aperitiv arabesc "mezze" e hummusul, al carui ingredient principal e nautul.
Nautul se poate gasi in magazinele naturiste, cel uscat, sau in hipermarket-uri (Auchan sigur) la cutie gata fiert.



Ingrediente:
  • 425 g naut gata fiert
  • 1 ceapa medie (150g) maruntita -eu am pus rosie
  • 1 catel de usturoi
  • 1 lingurita de chimen pudra -se gaseste tot in magazinele naturiste
  • 1 lingura de ulei de masline
  • 60 ml tahini (pasta de susan- tot din Auchan),
  • 60 ml suc proaspat de lamaie
  • 1 lingura de frunze proaspete de coriandru -eu am pus cam 15 frunzulite
  • 1/2 lingurita de boia iute -eu am pus chili
  • 90 ml iaurt
  • sare dupa gust -eu nu am mai pus

Puneti toate ingredientele in blender sau in robotul de bucatarie si amestecati-le pana devine o pasta fina.

Din acest moment pasta se poate pastra 3 zile la frigider. Nu se congeleza.

Pasta se transfera intr-un bol de servit si se stropeste cu un pic de ulei de masline.

Se serveste cu paine libaneza condimentata.

Paine libaneza condimentata

Aveti nevoie de cateva lipii taiate in forma de triunghi (ca si o pizza). Puneti triunghiurile pe o tava, acoperita cu hartie de copt.

Presarati peste condimente de Kebab/ arabesti/ 4 spices/ 7 spices , de care preferati sau gasiti (preferabil sa fie un pic iuti). Eu am pus "7 spices" luat din Tunisia.

Dati-le la cuptorul incins pentru 5 minute pana devin crocante.

Pofta buna!!!

7 comentarii: