miercuri, februarie 25, 2009

Tortilla sau paine araba, din faina integrala



Paine Naan, tortilla sau paine araba, din faina integrala
Cineva mi-a atras atentia ca paina naan, din titlul meu, nu e ceea din reteta mea. Asa ca dupa cercetari, am decis sa schimb titlul.
La toti cred ca ne place saorma, kebab sau o tortilla, e acelasi lucru, depinde din tara provine. Tatal meu in amintirea celei dintai saorme mancate (la 48 de ani) ii spune"durum-durum" ca si cum ii se spune in Austria. Mie saorma imi aduce aminte de vacantele insorite din Egipt sau Tunisia, asa ca am un sentiment de liniste si "soare" daca se poate zice asa.


Mai nou fac painea araba ori de cate ori ramane putina friptura de la pranz sau cina, din orice fel de carne si oricum facuta. Mai adaug multe legume ceapa ,rosii, castraveti, gogosari rosii, dovlecel, boabe de porumb, varza (ce gasesc prin frigider) si un pic de sos dupa gustul fiecaruia. Se mai poate face si mai "mexicana" cu guacamole (din avocado) .

Iata de ce aveti nevoie:

  • 390 g faina (eu am pus 200g faina integrala Dobrogea si 190 g faina alba universala, dar se poate face si din doar un fel de faina)
  • 13 g praf de copt
  • 7 g de sare (o lingurita)
  • 265 ml lapte caldut
  • 10 ml ulei masline

Se amesteca toate si se framanta aluatul pana devine elastic (cam 5 min).

Se lasa la dospit acoperit cu un servet umed timp de 20 de minute.

Inpartiti aluatul in mingi (cam de 70 g le-am facut) si acoperitile din nou cu servetul umed pentru 10 minute. Din ele faceti cercuri subtiri cu sucitoarea.

Acum daca doriti se pot umplea cu un pic de branza cu verdeata si le faceti din nou subtiri cu ajuorul sucitoarei.

Puneti o tigaie (fara grasime) pe foc mediu, in ea puneti cate una la prajit pentru 40 de sec, cand bulele aparute se fac maronii deschis le intoarceti pe cealalta parte pentru inca 30 de sec.

Painile se pot tine in frigider pentru mai multe zile, dar desigur sunt cel mai bune cat sunt inca calde.

P.S.: Reteta tot de la Anda o am.

3 comentarii:

  1. Foarte faine lipiile tale. Reteta originala de Naan e din faina, drojdie, apa, sare si ghee (ulei de unt) si coapte pe plita incinsa, sau ma rog tigaie. Dupa coacere cat timp sunt fierbinti se pune unt pe ele. Delicioase! Am mancat la indieni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Yammi! Mersi de pont! Mereu cand ramane ceva fripturica vine vesnica intrebare :asta cu ce o mai combin? Uite, raspunsul ideal: o saorma . De abia astept sa o incerc. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. intradevar nu e reteta de naan deoarece naan-ul e din aluat dospit .dar nici de lipii arabesti nu e.scuze dar tortilla e de provenienta latina iar lipia arabeasca e cu aluat oparit.oricum arata foarte bine.felicitari

    RăspundețiȘtergere