marți, septembrie 08, 2009

Inapoi acasa ! Si inca o tarta, acum cu afine "Blueberry pie"



S-a terminat si acest concediu!
Im memoria zilelor calde de vara am decis sa mai fac o tarta cu fructe de padure.
Tarta cu afine _ "Blueberry pie". Adaptata dupa Elise Bauer


Ingrediente:

Aluat

Umplutura

  • 6 cup (cani) - 680 g de afine proaspete, daca folositi afine inghetate, descongelati-le si lasati-le sa se scurga
  • 1/2 lingurita de coaja de lamaie
  • 1 lingura de zeama de lamaie
  • 1/4 cup - 40 g de faina
  • 1/2 cup - 100 g zahar tos
  • 1/4 lingurita scortisoara
  • 2 linguri de unt nesarat taiat in cuburi mici

Separat

  • 1 ou
  • 1 lingura de lapte


Pentru aluat am dublat cantitatile de la reteta de Pate Brisee . Am facut aluatul si l-am impartit in doua, dupa care l-am tinut in frigider pana cand am facut tarta (nu mai mult de 2-3 zile)



Luati o parte din aluat si intindeti-l cu sucitorul, pana cand dimensiunile foii depasesc dimensiunile tavii. Asezati foaia de aluat in tava, ridicand marginile si taiati excesul de aluat. Puneti tava in frigider pentru 30 de min.

Intre timp amestecati fin afinele, coaja si sucul de lamaie, faina,zaharul si scortisoara. Turnati compozitia peste aluatul racit din tava. Puneti peste bucatele mici de unt.

Intindeti si a doua bucata de aluat si asezati-o peste compozitie, apasand pe margini.

Puneti tarta in frigider pentru inca 30 de min.

Preincalziti cuptorul la 220 C (indicatorul 7, sau "hot", la cele pe gaz).

Bateti oul cu laptele si ungeti tarta cu acest amestec. Faceti 4 incizii in aluatul de deasupra penteu ca aburii sa poata fi eliberati (vezi foto).

Puneti tava intr-o tava de cuptor, in caz ca curge din umplutura, asezand-o in mijlocul cuptorului.

Coaceti pentru 20 de minute la 22o C dupa care reduceti caldura la 180 C (indicatorul 4, sau "moderat" la cuptoarele pe gaz) si coaceti pentru inca 30- 40 de minute, sau pana cand umplutura s-a ingrosat.

Serviti la temperatura camerei alaturi de un glob de inghetata. Eu am ales inghetata de vanilie.

POFTA BUNA!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu