miercuri, martie 18, 2009

Cheesecake din Transilvania - prajitura cu branza


I-am dat acest nume pentru ca nu stiu adevaratul nume al prajiturei si pentru ca chiar seamana cu un cheesecake; desi, daca ma gandesc bine, prima data cand am vazut si gustat acesta prajitura a fost acum 7 ani in Budapesta la tanti Mariko. Poate era mai bun numele de Mariko, dar mie chiar nu-mi place, cel putin nu la prajitura mea.
E vorba de o prajitura simpla, rapida si usoara cu aluat sfaramicios, sau cum ii spune bunica mea "poronio", cu branza si cu bezea din albus de ou.

Dar sa nu o mai lungesc, iata de ce ai nevoie:
Pentru aluat:
  • 250 g de faina
  • 250 g unt nesarat la temp camerei
  • 2 galbenusuri (nu arunca albusurile- vei avea nevoie de ele)
  • 3 linguri (L) de smantana
  • 1 lingurita (l) de bicarbonat stins cu suc de lamaie
  • 1 l de coaja de lamaie
  • 2 L zahar tos
  • 1 plic de esenta de vanilie de la dr Oetker

Pentru umplutura:

  • 600 g branza de vaci stoarsa bine
  • 4 galbenusuri (ai nevoie de albusuri)
  • 150 g zahar
  • 1 plic de esenta de vanilie de la dr Oetker

Pentru bezea:
  • 200 gr zahar
  • 2 plicuri de zahar vanilat
  • 6 albuse

Aluatul: Se pun toate intr-un vas si se framanta pana se formeaza aluatul (eu le-am pus toate in robotul de bucatarie). Aluatul obtinut se intrinde intr-o tava, tapetata cu unt si faina, si se da la copt cam 40 de minute la 170- 175 C. Odata trecute cele 40 de min se scoate din cuptor.



Umplutura si bezeaua: Se amesteca branza cu galbenusurile, zaharul si esenta de vanilie. Se bat albusurile spuma dupa care se adauga zaharulsi se mai bat pana ce lucesc. Se toarna peste aluatul scos din cuptor intai umplutura si se niveleaza, dupa care si albusurile si se niveleaza. Se mai da la cuptor inca 20 de minute.

Va sfatuiesc sa o lasati sa stea sa se raceasca un pic inainte de a o taia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu