vineri, aprilie 10, 2009

Cinnamon Rolls, sau cum le zicem noi - Cuiburi cu scortisoara


Cinnamon Rolls sunt faimoase in America, fiind servite la micul dejun. Ganditi-va la un miros imbietor de scortisoara, vanilie si aluat proaspat scos din cuptor. Cam asa miroase in bucataria mea. Daniela, fetita mea cea mare, ma intreaba din 2 in 2 minute daca sunt gata. E prima data cand le fac, dar atatea sfaturi si retete am gasit si combinat incat chiar trebuia sa imi iasa bine din prima. Si bineinteles ca asa au si iesit ( ce modesta sunt, nu? ;)) ).


Reteta mea e pentru masina de facut paine, dar se poate face si in stilul clasic (framantata cu mana).
Pentru aluat aveti nevoie:
  • 180 ml lapte
  • 180 ml apa
  • 2 oua mici
  • 45 g unt
  • 1 l (lingurita) extract de vanilie
  • 7 g sare
  • 75 g zahar
  • 560 g faina
  • 15 g drojdie uscata

Pentru umplutura:

  • 55 g unt moale
  • 5 g scortisoara
  • 110 g zahar brun (se poate si zahar tos)
  • 40 g nuca de cocos (optional)
  • 95 g stafide (optional)

Pentru glazura:

  • 200 g zahar pudra
  • 30 g unt topit
  • 3 ml extract de vanilie (se poate pune si 1 l)
  • 35 ml lapte
  • iaurt Cremosso de cocos Danone (daca nu-l folositi puneti doar 180 g zahar)

Intr-o cratita puneti laptele, apa si untul sa se incalzeasca, dar sa nu fiarba, (untul nu trebuie sa se topeasca integral). Puneti acest amestec, ouale, sarea, faina si drojdia in cuva masinii de paine, in ordinea data de producator (de obicei intai lichidele si apoi solidele, la sfarsit drojdia). Selectati functia "aluat". Urmariti aluatul ca sa nu iasa din cuva (mie mi-a iesit si am avut ce curata).

Intre timp amestecati scortisoara, zaharul si cocosul pentru umplutura. Preincalziti cuptorul la 190 C

Dupa ce s-a terminat programul, scoateti aluatul si framantati-l un minut (puteti sa-l impartiti in doua). Pe o suprafata cu faina intindeti cu sucitoarea aluatul in forma dreptunghiulara. Ungeti cu untul moale suprafata aluatului. Peste unt presarati amestecul de scortisoara si stafidele, lasand cam 2 cm liber pe margini.



Rulati aluatul strans pe lungime.Taiati aluatul in bucati de 2 cm (ar trebuii sa iasa cam 18 bucati). Asezati cuiburile intr-o tava unsa cu unt, cu o distanta de 2 cm intre ele, daca doriti sa nu se lipiasca una de alta (dar aici e tot farmecul)punetile mai distantiate, eu am facut si in acest fel si va asigur ca cele mai bune suntcele clasice. Acoperiti-le cu un prosop si lasati-le sa dospeasca pana se dupleaza volumul (cam 30 min.).

Coaceti-le la 190 C pentru 20-25 minute pana devin aurii.


Amestecati zaharul praf cu untul,vanilia, laptele si iaurtul. Glazura trebuie sa aiba o textura groasa, daca vi se pare prea lichida mai adaugati zahar praf.

Scoateti din cuptor tava si turnati peste glazura.

Pofta buna!!!

3 comentarii:

  1. Am incercat reteta dar din aparatul de facut aluatul a rezultat ceva care era bun pentru galuste , atat de moale era. A mai necesitat multa faina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau sa aud asta. Nu inteleg de ce. Eu am facut de multe ori aceasta reteta si intotdeauna mi-a iesit ff bine.
    Aluatul ar trebuii sa fie cu o idee mai moale decat cel de cozonac, daca sti cum e, nu tare/dens, ca si cel de fursecuri.
    Data viitoare incearca sa scazi 10 ml si din apa si din lapte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-adevar, din cantitatile date rezulta un aluat extrem de moale; de aceea la inceputul programului de framantat, mereu sunt cu ochii in cuva sa vad cum se manifesta lichidele cu solidele ... si mereu tebuie sa mai adaug ceva faina, sa aibe consistenta la final (probabil difera faina, marca, gradul de umiditate etc.). In schimb, pot sa spun ca aluatul rezultat e unul dintre cele mai fine pe care am pus mana pana acum, Impecabil, nu se lipeste, pocneste de cate bule are, si aproape ca e pufos si in stare cruda :P. Iar dupa coacere, nu mai spun. Geniala, reteta. Felicitarile mele :)

    RăspundețiȘtergere