joi, mai 14, 2009

Terina de ciocolata si branza cu fructe


Acum 3 saptamani am primit imprumut doua carti cu retete de deserturi. Asa ca am inceput sa le incerc. Reteta aceasta e prima din ele, si va promit ca nu si ultima.
Acesta terina e desertul perfect pentru o cina cu pretentii, dar si pentru o dupa-masa relaxata de vara. E o alternativa sanatoasa si eleganta la inghetata din comert. E racoritoare si hranitoare.

Iata de ce aveti nevoie:
  • 280 g ciocolata alba (Primola)
  • 280 g branza de vaci grasa si bine stoarsa
  • 375 g frisca dulce lichida
  • 155 g zahar fin - impartit in 90g si 65 g
  • 2 linguri de coaja rasa de portocala (eu am pus 1 lingura de coaja de portocala si 1 de lamaie)
  • 2-3 linguri de coniac
  • 450 g de fructe rosii: capsuni, fragi, mure, afine... (eu am pus o punga de zmeura congelata)
Ungeti cu putin ulei o forma de chec, sau asa cum am facut eu, am uns vreo 6 forme individuale, apoi tapetati-o cu folie de nailon.
Rupeti ciocolata in bucati si topiti-o pe bain-marie, cand s-a topit, amestecati-o si lasati-o sa se raceasca.
Bateti frisca pana se intareste bine. Separat, eu am facut in robotul de bucatarie, se freaca branza pana devine cremoasa. Se incorporeaza coaja de portocala (si lamaie) si 65 g zahar. Amestecand bine, adaugati frisca batuta si ciocolata topita si racita.

Umpleti cu atentie forma de chec (formele individuale), niveland suprafata. Bagati-le la congelator pentru cel putin pentru 4 ore, sau pana cant vor fi servite.

Amestecati fructele cu zaharul si puneti-le pe foc mic pana cand se topeste zaharul si apoi adaugati coniacul.

Ca sa scoateti terina din forme introduceti fundul formei in apa fierbinte pentru 30- 40 de sec. Apoi rasturnati-o pe farfurie, indepartand folia si forma.
Serviti terina alaturi se fructele pregatite calde.


5 comentarii:

  1. ce mortal arata, abia astept sa gust din ea si am sa incerc si eu sa fac, sper sa-mi iasa

    RăspundețiȘtergere
  2. eu incep sa t urasc din c in c mai mult:-w abia astept sa fie vacanta k nu mai plec de la voi:))[anto<3]

    RăspundețiȘtergere
  3. salivez=P`..ioi c bine arata:X:X:X:X...abia astept sa gust!;;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Antonia terina te asteapta in congelatorul meu!!:)

    RăspundețiȘtergere